tirsdag 6. mars 2012

Dette er meg


NIB's utfording denne måneden går ut på å vise et personlig interiør som man får go'følelsen av,
og da måtte jo selvfølgelig jeg ta turen til farfar-huset, 
for interiøret der gir meg mer go'følelsen
 enn interiøret her hjemme, 
selv om begge deler jo er meg :))



I farfar-huset er det så lett å få til den nostalgiske og landlige følelsen som jeg liker,
lyse vegger, tak og golv danner en fin bakgrunn for gamle ting
med "gamle" farger.



Det ble lunt med brunt i kjøkkenet og skinnene får være på benkene fortsatt.
Selv om mars-sola har begynt å skinne inn gjennom vinduene,
så er det deilig med noe som luner.



Jeg liker å bruke det jeg har og finner i farfar-huset,
så "Man tager hvad man haver" kan nok være dekkende for meg når jeg innreder.
Trenger sjelden å kjøpe så mye nytt, men gammelt kjøper jeg jo av og til ;))



Liker også å ta inn det naturen har å by på etter årstidene, 
denne gangen ble det bare en furukvist,
da våren ikke har kommet så langt her hos oss enda.



Var nok i flyt på lørdag da jeg gjorde om på ting og farger og dekket bordet i kjøkkenet,
for tida gikk så fort og jeg visste ikke ordet av det før vi 
måtte ta båten og dra hjem før det ble mørkt. 


Hvis du vil se de andre innleggene i denne utfordringen kan du trykke HER.

20 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Nydelig flott bidrag hos deg......lyst ....og gamle farger er fint...og heldige deg som har et slikt sted

Ønsker deg lykke til med bidraget og en fin kveld

Klem til deg

Merete/Scrappeguri sa...

Helt Nydelig!!! Kjempefine ting og møbler du har sammen. Dette er nok deg....og Lykke til med bidraget!
Ha en fin kveld!
Merete

Bergheim sa...

Ja, dette er nok helt i din ånd. Og herlig stemning ble det også. Nydelige bilder og bidrag. Jeg liker også din " man tager hva man haver" Kjenner meg veldig godt igjen i det.
stemningen i farfar-huset er ikke vanskelig å ta del i når man ser sånne bilder. Lykke til.

Wood and rose sa...

Ahhh, masse herlig ting og tang. Nydelig bilde. Den butten eller hva det kalles på bordet, er jo bare så rå:DDDDD Jeg elsker den blandingen du har her. Klem Grethe

Mette sa...

Enda flere nydelige bilder og flott interiør fra far-farhuset!
Lykke til i utfordringen hos NIB!
Mette

Cathrine sa...

Tusen takk for koselig kommentar:)
Nydelige bilder, veldig hva jeg forbinder med deg (fra bloggen hvertfall).
Elsker lyset som faller over bordet i bilde nr 2, skikkelig morgenstemning:)

KROnPRINSESSENE sa...

For ett nydelig bidrag, med nydelig stemning i bildene...
Rundt det bordet skulle jeg mer enn gjerne sittet en kveld :)
Lykke til.
Klem May Helen

Torill sa...

Nydelige bilder Monica! Koselig å sitte ved dette bordet og se utover sjøen i farfarhuset kan jeg tenke meg.Kjempefin "dall"med masse godsaker oppi.Så artig med den konglepynten,eller hva det nå heter på servietten.Fint kaffeservice også.
Torill

Fågel Blå sa...

Åhh vilka fin bilder så fint du har det!!!!
Ha en fin Dag
Kramar Kathrine

fru. Lærum sa...

farfar huset er bare så hærlig...elsker å se bilder derifra :-)
lykketil med utfordringen :-)

klem tone

Møbelringen Alta sa...

Så nydelig, her ble jeg inspirert!
Lykke til med utfordringen:-)

Klem Christina

Underberget sa...

Fine bilder du viser! Kjøkkenet i farfar-huset er det jeg forbinder med deg. Nydelig sted, og du viser alltid så flotte bilder herfra:-) Ha en fortsatt fin dag, klem fra Berit

Huset i Lunden sa...

Å, så fint du har gjort det, og så flotte bilder det ble av det! Helt perfekt og veldig stemningsfullt!

Klem Mona

Saras stove sa...

Dette innlegget tok pusten fra meg noen sekund... rett og slett helt utrolig NYDELIG!!!

Bettum Villa sa...

Nydelige bilder! Liker den gammeldagse følelsen.
Klem Madelén

Lene i Annekset sa...

Der har du et flott bidrag til konkurransen, syns det var så god stemning i bildene dine. Du er så flink til å sette ting sammen! Så koselig! :)

sa...

Nydelig bidrag og flotte bilder!
Ønsker deg en herlig torsdag ♥
Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
Klem Anette

h.espe sa...

Så utrolig flott du har det i farfarhuset!!! Nydelige bilder og et veldig flott bidrag til utfordringen!

Flott ukeslutt til deg!

Klem fra Hildegunn

tonje boganes sa...

Fantastisk herlig stemning hos deg og i disse nydelige bildene!
Ønsker deg en fin ny uke
Klem Tonje

Anita sa...

Hei:) kom over bloggen din i nyeste utgave av lev landlig. Fantastiske bilder du tar, og for et nydelig hus og sommerhus dere har. Kommer til å følge med denne bloggen!:))