fredag 4. mai 2012

En rosa favoritt


En rosa favoritt er kommer i hus, ble for lenge å vente på blomstringen til de fire som overlevde vinteren.
Ribbet de litt for å få stiklinger også, så det kan nok ta litt tid før mine hjemmeavlede
pelargonier blomstrer, da er det greit å finne de fine og ferdige i butikken :))




Kommer nok til flere av kjøpevarianten etter hvert, må prøve å utvide samlingen litt ;))
Synes pelargonier passer perfekt i de gamle krukkene jeg fant i kjelleren for ei stund siden.
Og så minner de meg om bestemor, hun hadde flust opp av geraniumer som  hun kalte dem.
Ser disse over alt i bloggene for tida, så vi er nok mange som vil gjenskape 
gode bestemorminner :))

GOD HELG

6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så underbar!
Njut Helgen
Klem Kathrine

liven sa...

Pelargonier er nydelige :)

ha en fin helg!!

Lappeline ♥ sa...

Nydelige fine

God helg til deg

Klem fra Lappeline

Junk De Lux sa...

Enig....de er så herlig nostalgiske i de gamle pottene:) PERFEKT vinduskarm-snop!

Største klemmen til deg, Monica:)

Tante Titti sa...

Nydelig! For meg er det er must med slike rustikke potter for geramiumen - tror det ligg er i genene mine. For det samme hadde min mormor og min oldemor - og jeg bare MÅ, og jeg kaller det også geranium, for det gjorde mine "for-mødre" som jeg er så glad i!!
Ønsker deg en fin fin helg!!
Titti-klæmm!!

Vintage Interior Blogs sa...

Hei Monica:)

Du er ukens VI blogger som publiseres i morgen:)

Klem,Hanne