tirsdag 12. juni 2012

Lyseblå tallerkenhylle

Foto: Anna Marie Rabben

Slik ble tallerkenhylla etter at jeg malte den.
Fargen er den samme som Liv har malt kjøkkenet sitt med.
Den så så nydelig ut at jeg regnet med at denne fargen måtte være et sikkerstikk,
synes det er et pes å finne den helt riktige fargen noen ganger,
og orket ikke å prøve å feile noe denne gangen.

Foto: Anna Marie Rabben

Og det viste seg å stemme, fargen er alldeles nydelig,
mye finere i virkeligheten enn på bildene.


Foto: Anna Marie Rabben

Ble alikevel litt i tvil med det samme jeg hengte opp igjen tallerkenhylla,
passer det med pasteller i farfar-huset egentlig?
Skulle jeg ikke egentlig ha malt den i samme farge som veggen?
Men nå har jeg vendt meg til å ha en skjønn lys blå pastellfarge her,
godt blandet med farfars brune, grå og okerfargede møbler.
Blir nok til at jeg tar igjen fargen et annet sted i kjøkkenet 
etter hvert, men vet ikke riktig helt hvor enda.
Kanskje en stol, en krakk eller en vedkasse?
Vi får se :))

5 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Hei igjen : ) Det ble akkurat så nydelig,som jeg trodde !!! Liv er flink med farger,så all ære til henne,som viser oss vei i fargejungelen !! Blir nok helt sikkert fint med en stol,eller en vedkasse i samme fargen,ingen tvil !!!!!!! - kos deg videre,i all din kreativitet :) Klem fra kalde nord :)

Anonym sa...

What a beautiful floral pattern on your plates! They are so beautiful.

Unknown sa...

Synes det ble veldig fint :) Skulle ønske jeg hadde hatt plass til en slik hylle.....


Fin uke til deg !

Blått til lyst sa...

Tallerkenhylla ble delikat og pen. Nydelig farge! Jeg er veldig sjarmert av at den er en bruksgjenstand. Her har nok ikke serviset bare stått til pynt - hylla har sikkert vært en mye brukt oppbevaringsplass for servise som var i bruk. Skikkelig stor, og nok plassert i et kjøkken som ikke hadde påfallende mange overskap. Fint du tar vare på den *S* - Liv

TonstadTunet sa...

Det ble kjempefint! Vakker farge,det er så moro å ta vare på og vise frem gamle bruksting :)