mandag 29. oktober 2012

"Skal vi fuske må vi gjøre det skikkelig"


Vi har begynt med taket i det rommet hvor jeg rev opp golvet en dag, for dere som husker det ;-),
og her fusker vi litt for å få bort glassfiberstrien mellom bjelkene, og for å få det til å
se ut som det er golvet ovenpå som vises mellom bjelkene.



Isoleringen og gipsplatene som er i himlingen fra før vil vi beholde,
derfor kan vi  ikke rive alt og komme til det ekte golvet ovenpå,
men vi  lager altså et falskt "golv" av tro, og setter tilbake
de falske bjelkene som vi tok ned før vi begynte med
snekkeringen.



Det var en kveld jeg var håndtlanger denne kommentaren kom fra Einars munn:
"Skal vi fuske må vi gjøre det skikkelig ;-)"
Det han mente var at fjølene mellom bjelkene måtte se ut som om det var den samme fjøla
over hele lengden av rommet, og her måtte det måles med tau for å få dette til, for både tak, vegger og golv er skjevt i dette rommet.
Men så langt ser det bra ut, ikke sant?



4 kommentarer:

Bergheim sa...

Jeg er helt enig med Erling. Skal man jukse, gjør man det så bra at man ikke ser at det er juks.Håper vi får se det ferdige resultatet.

Nydelige "heklesnøfnugg" i innlegget under. Jeg har noen røde sånne, som min mor har heklet. Jeg kan prøve å huske på å spørre om hun har oppskrift til de.

Synøve sa...

He he - vet mye om skeive hus og jukseprosjekt - viktig å tenke at ting kan bli godt nok, sjøl om det ikke er helt perfekt:)

Anonym sa...

Helt enig med Erling:) skal det jukses, så gjør det ordentlig:)
Blir spennende å se ferdig:)
Ha en herlig uke
Klem Merete

Fjordheim sa...

Ja det kommer til å bli kjempefin.
Dere er flinke til å "fuske" Hehe.
Ha ei riktig god uke :)