fredag 1. februar 2013

Soverom før og etter


Det skjer ikke så mye på oppussingsfronten for tida,
så jeg sitter å drømmer meg bort og lurer på om jeg skal begynne med noe igjen snart.
Før- og etter- bildene fra dette soverommet i farfar-huset minner meg på hvor mye maling kan gjøre 
for et rom, og gir meg både lyst og inspirasjon til å begynne igjen.

 

Det er 4 1/2 år siden jeg malte dette rommet.
Fargen ble valgt for å fremheve sengene, for de ville jeg beholde som de var.
Først i fjor ble rommet komplettert med nattbord, lamper, gardinkappe og gammelt sengetøy,
noe funnet, noe kjøpt og noe fått. Veldig gøy når man får, eller kommer over noe,
som man vet akkurat hvor man skal plassere. Rene julekvelden da vi fikk 
de to gamle lampene av mine svigerforeldre :-),
selv om vi ikke har strøm...



Blir nok litt maling både her hjemme og i farfar-huset i år også, kjenner at jeg begynner å få lyst til å gå i gang
snart nå ja. Liker så godt den prosessen det er å se for meg noe, drømme litt om det ferdige resultatet, 
og så gjennomføre det. Det kan også gjelde andre ting; som for eksempel et håndarbeid 
eller styling for å prøve å få tatt et fint interiørbilde. Noen ganger blir det som man 
har tenkt, noen ganger bedre og noen ganger får man det ikke helt til,
men jeg liker så godt å prøve og det har jeg 
tenkt å fortsette med...

 

14 kommentarer:

fru. Lærum sa...

du har gjort en god jobb....for det ble helt fantastisk!

digger fargen!

klem tone

Mor Inger`s hus sa...

Det her ble kjempefint.
Den lyseblå fargen er helt nydelig.

God helg.
Klem

Mette sa...

Stoor forandring her kan man trygt si! Herlig rom med flotte senger!
Ja, man må drømme og legge planer, style, prøve og man må feile litt innimellom. Men du så morro det er når det blir vellykket. En god helg til deg og dine!

Anonym sa...

Wow...så utrolig flott det ble:)
Aldeles nydelig:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

NydeligFlott - Julie sa...

Så vakkert rommet ble!
Herlig blå farge på veggene!
Får forresten ordentlig sommerfølelse av det øverste bildet!!
Ønsker deg en NydeligFlott fredagskveld!
Klem fra Julie :-)

Fjordheim sa...

På førbilde gikk jo sengene og veggene i ett. Det ble et kjempefint rom.
Har ikke mye lyst til å male nå som det er så kaldt her. Men det kommer vel litt lyst etterhvert som sola begynner å varme litt,
Ønsker deg ei herlig helg :)

Maris Gyngestol sa...

For en forvandling! Rommet er så lekkert i dag! Og jeg liker godt at du bevarte sengene originale! :)
God helg!
-Mari

Fågel Blå sa...

Vilken förvandling som natt och dag
Ha en fin Helg
Kramar Kathrine

Rose Garden Malevik sa...

woow...vilket superjobb :)
fint.....
å missa nu inte...

P
A
R
T
Y
T

fortsätter.
VÄLKOMMEN
Håkan

Synøve sa...

Slike påminnelser om hva noen malingsbokser kan gjøre med et rom trenger vi:) Litt sans for det estetiske i tillegg gjør susen - du har veldig blikk for det vakre:)Håper du har en fin søndag:)

Sommerhuset i bakken sa...

For en forandring! Så utrolig fint det ble. Nydelig og nostalgisk! Vakre senger og nattbord! Sååå sjarmerende!

Ha en super søndag!

Unknown sa...

Det ble en stor forskjell :) vi har malt kontoret her og gjesterommet nå på nyåret og soverommet er i gang nå- og det blir en stor forskjell og det er så herlig :)

Nydelig blå farge på det rommet og nydelig gardin kappe og nattbord !

Ønsker deg en fin søndag og flott uke !

Klem fra Monica

Maria - Min oldemors hus sa...

Fargen er veldig flott til de fine sengene, og forandringa fra før-bildene er jo helt enorm. (",)

Marianne på landet sa...

Jøss! For en forandring! Utrolig hvordan maling kan forandre et rom! Det ble kjempefint! :)

Fin søndag til deg :)

Marianne